Wednesday, August 19, 2009

rain rain go away...


bagai pungguk rindukan bulan. bagai menanti buah tak gugur. seharian hati ku berdebar-debar. bagai tahu sesuatu akan terjadi. tapi tetap ku abaikan.


sunyi.. sepi.. tiada apa yang ku lakukan hari ni selain aktiviti harian. aku bingung. aku keliru.. keliru dengan kondisi diriku sendiri. adakah semua ini akan berakhir.. aku pasrah. aku redha. aku terima segalanya. ku anggap ini semua hanya dugaan. adakah aku tersilap menilai? atau pun aku yang semakin lemah?

di kala sayu melayan perasaan, satu melodi, satu suara singgah di telinga ku. ku amati lirik lagu nya. sayu sekali. tersentuh di hati. setitis air mata jatuh ke pipi, lantas menyedarkan aku kembali. mengapa ku harus menangis? adakah lagu ini berkenaan diriku? ku rasa tidak. tetapi kenapa harus ku tersentuh? mungkin hanya terlalu menghayati lantas meletakkan diri sendiri di situasi si penyanyi? mungkin?

ah. biarkan sahaja perasaan ini. ia pasti akan pergi. semoga Tuhan kuatkan hati untuk hari-hari yang mendatang..



Teruskanlah by Agnes Monica

Pernahkah kau bicara
Tapi tak di dengar
Tak di anggap
Sama sekali..

Pernahkan kau tak salah
Tapi disalahkan
Tak di beri
Kesempatan

Kuhidup dengan siapa
Ku tak tau kau siapa
Kau kekasihku tapi
Orang lain bagiku

Kau dengan dirimu saja
Kau dengan duniamu saja
Teruskan lah.. Teruskan lah
Kau begitu

Kau tak butuh diriku
Aku patung bagimu
Cinta buta
Kebutuhan mu

Kau dengan dirimu saja
Kau dengan duniamu saja
Teruskan lah.. Teruskan lah
Kau.. kau begitu

Teruskan lah... teruskan lah..

No comments:

Post a Comment